Direktlänk till inlägg 16 januari 2013

Pudra mig med kruskakli.

Av Martin - 16 januari 2013 14:47

Sen jag började min periodiska fasta har jag hållt mig till två mål mat om dagen. Det har fungerat bra. Jag är inte överjävligt hungrig på kvällarna utan känner mig lätt och pigg. Jag har fastat i ungefär en vecka och planerar att fortsätta i någon vecka till. På dagarna trycker jag på lite extra fett till måltiden så att jag håller mig mätt och glad längre. Jag äter mellan 12-18 på dagarna och dricker resten av dygnet. Jag börjar dagen med en MBC (Magic Bullet Coffee):


* Starkt kaffe

* Kokosolja

* Smör

* Några droppar D-vitamin


Sen kan jag ta mig an i princip vad som helst. Fullproppad med energi.


Inspirationen till detta tilltag kommer från Cecilia Folkesson på www.ceciliafolkesson.se  


 


Den här delikata lunchen bröt jag min fasta med igår. Jag och @skansensanne tog en tur in till Café Växer i Kalmar och fick tag på den här grymma lowcarbtallriken. Lite mer feta såser på buffén så är Växer ett perfekt alternativ för oss lchf:are.


 

Innan jag dök på fastan igen så blev det kokoskyckling, ägg, broccoli och majonnäs. Allt detta till tonerna av inhemsk afghansk mellanösterntechno. På jobbet.


 


Idag hade jag ynnesten att få börja matdagen med @skansensannes delikata ostplättar. Pudra mig med kruskakli, så jävla goda. Och tydligen väldigt enkla att göra:


* Ägg

* Ost


Blanda och stek. Krydda efter smak. @skansensanne valde att krydda med chili till min förtjusning.


Ikväll är det dags att ta fram trollspöt på innebandyträningen igen. Självklart kommer trolleriet upp på bloggen efter träningen. Förhoppningsvis ligger min ena sko kvar i omklädningsrummet. Jag glömde den efter förra träningen. Säg inget till @skansensanne.


Martin 

 
 
Cecilia Folkesson

Cecilia Folkesson

16 januari 2013 16:48

Bra jobbat! Lycka till med PF :)

http://www.ceciliafolkesson.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martin - 24 januari 2013 10:26

Följ mig på www.lchfklubben.se/minlchfresa

Av Martin - 20 januari 2013 23:32

Före     Efter       All förändring går inte lika snabbt som den ovan. Minlchfresa är nu ungefär fyra och en halv månad gammal. Jag bestämde mig den andra oktober för att inleda den. Precis som många gånger förut när jag velat gå ner ...

Av Martin - 19 januari 2013 10:22

    Igår blev det morgonkaffe i @skansensannes retromugg. Efter att jag plockat bort ovanan att pilla i fett i mitt morgonkaffe har det inte förändrats sådär vansinnigt mycket, rent hungermässigt. Jag har druckit mitt kaffe och sen väntat ut tid...

Av Martin - 17 januari 2013 21:23

Alltså. Min periodiska fasta kan fram till idag kallas: en riktig flopp. Jag har gått upp på morgonen lite yrvaken, hällt upp en stor kopp kaffe och i min dumdristighet hällt i allstädes olika fetter i kaffet. Glad i hågen har jag instagrammat ut mit...

Av Martin - 16 januari 2013 21:46


    Som uppladdning innan innebandyn blev det ett lite barnsligt mästerverk. @elisaabramsson hade gjort ett asa asa asagott broccoli- och blomkålsmos. Måla mig blå, så jävla gott.  Köttig chorizo och dressing på smetana, kryddad med chili. Lite ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards