Alla inlägg under januari 2013

Av Martin - 12 januari 2013 11:55


Nu är Killercrosspasset avklarat. @skansensanne lyckades köra skiten ur 13 på 30 minuter. Fotnot: Det finns ingen vadpressmaskin på gymmet. Men som synes är jag inte heller i behov av en.


         


  Här syns några av stationerna. Två varv avklarades. Stationerna:


  • Tricepspress
  • Armböj med planka
  • Benböj med medicinbollskast mot vägg
  • Sumoböj med sandsäck
  • Jumping jacks
  • Bålrullning på golvet
  • Ryssar

Som en liten avslutning körde vi burpies, björngång med knuff och skuggboxning. Vikterna ni ser på min kropp utplacerades av en förbipasserande. Jag bröt min periodiska fasta idag vid 10:30 med ett ägg efter Killercrossen. Ikväll blir det middag hos @anja_h och @ismon90 vid 20. Efter det: bara sprit. Bakismat runt 13 imorgon .


 


Idag firar vi @skansensannes födelsedag (igen). @skansensanne slängde ihop en lchf-kladdkaka med havtorn, hallon och grädde. Jag återkommer med betygsättning. Dagen idag är en lång uppladdning för fest med Instagramproffsen: @bulton, @emmper, @ismon90, @anja_h och @skansensanne.


Martin

Av Martin - 11 januari 2013 22:25

 


Så kom den äntligen. Den stora gylfstängardagen. Kort: Andra oktober fick jag dom inte över låren. Andra november kunde jag inte knäppa knappen. Andra december knäppte jag knappen men fick inte upp gylfen. Andra januari knäppte jag knappen och (en aning gubbigt) drog upp gylfen. Idag knäppte jag knappen, drog upp gylfen och log lite. Dom passade till slut. Mina röda fina byxor.


 


Idag la sig min stora gubbiga kropp in sig på rutakuten. Detta resulterade i en medalj på den coola magtränarappen. Av en händelse gick @skansensanne förbi och fotograferade akten.


   Jag och @skansensanne lunchade på stan idag. På Zorbas buffé kan man plocka på sig en hyfsad lchf-tallrik.Tzatzikin var mäktig. Jag orkade en portion. En av fördelarna med lchf är att jag har fått en sundare inställning till mat. Jag äter en portion och är nöjd med det.


  Till middag blev det en mäktig tacotallrik. @skansensannes guacemole gjorde att jag dog lite. Efter middagen började min periodiska fasta igen. Fram till 12 imorgon. Detta hindrade inte:


 


En liten grogg för att dämpa ångesten inför @skansensannes killercrosspass imorgon 9:30. Resten lär rinna ner på kvällen. Då är det fest med @ismon90 @anja_h @bulton @emmper och @skansensanne. Men först ska vi fira @skansensannes födelsedag.


Martin

Av Martin - 10 januari 2013 23:01

 


Finns det något härligare än att slappna va med en god bok? Matrevolutionen av Andreas Eenfeldt ska läsas så att jag är förberedd inför lchf-kryssningen.


 


Detta delikata mästerverk smällde jag i min till lunch idag. Rester från @skansensannes jättepaprikor fyllda med tacofärs, fetaost och ost. Rymddressingen var såklart på plats. Avnjöts på en röd duk med vita prickar. På jobbet. När jag kom hem blev det kallrökt lax med mozzarella och tomater.


Idag körde jag igång med min periodiska fasta. Ingen mat mellan 20 på kvällen och 12 på dagen. Dra mig på en vagn, vad god lunchen på stan kommer att bli imorgon. Med @skansensanne.


 


Jag har haft den goda smaken att anmäla mig till Cecilia Folkessons rutakut ikväll. Kort: Ta en bild på din mage. Skicka den till cecilia@ceciliafolkesson.se. Träna satan med hjälp av den här appen. Skicka en ny bild på din mage efter 8 veckor. Håll ögonen öppna efter min isterbuk på ceciliafolkesson.se


Martin

Av Martin - 9 januari 2013 22:07


Coctailtailtomater kan vara så himla goda och fina.  


Idag firade vi @skansensannes födelsedag. Jag öppnade plånboken och beställde en lyxhytt på en lchf-kryssning i april. På kryssningen så föreläser bland andra Andreas Eenfeldt, Annika Dahlqvist och Monique Forslund. @moniquelifezone kommer också hålla i ett Zumbapass som jag planerar att vara med på. Om ni kollar innebandyklippet nedan så fattar ni. Jag har, så att säga, inte så mycket afrikanskt i mig.


 

Detta bjöd @skansensanne på idag. Asastora paprikor fyllda med tacofärs, fetaost och ost. En dressing från yttre rymden till det. Jag dog lite.


 

En kopp kaffe med vispad grädde på det. Sen var jag redo att trolla med trollspöt på innebandyplanen.


Här är ett urval av alla drömmål som fullständigt sprutade från min klubba idag.



 


Som du kan se så inleder jag med en vilseledande manöver genom att med ljusets hastighet dribbla bollen fram och tillbaka med klubbladet. Detta får första backen att tänka på ovispad grädde som efter hand tjocknar till (utan någon egentlig bearbetning) och blir till lagom tjock grädde. Inte smör. Simon är i princip lurad innan jag sätter in första kroppsfinten. Viktor blir förvirrad av Simons enkla misstag och faller själv offer för nästa. Viktor minns en gång för länge sedan när han sprang naken i barndomens gröna saftiga gräs ivrigt slickandes på en Calippo. Detta öppnade upp en tunnlingsmöjlighet vilken jag givetvis utnyttjar på bästa sätt. Sista utposten ser kanske lätt ut att lura. Men här krävdes det list. Jag släpper bollen en aning långt ifrån mig vilket får Per fullständigt ur balans. Ett trick som jag kanske är ensam om i världen. Som ni kan se så blir hela hallen uppriktigt upprörda över mina oerhörda bolltalang. Det hela filmades av en slump av en förbipasserande.


Martin

Av Martin - 8 januari 2013 09:38


  Idag gick jag och Magnus på en morgonpromenad - danemorpnogrom ne åp sungaM hco gaj kcig gadI

Av Martin - 7 januari 2013 20:15

När jag klev upp idag så längtade jag efter @skansensannes fetaostbiffar och kesoplättar som blev över från igår. Ivrigt mumsade jag i mig monsterfrukosten samtidigt som jag sippade på mitt kaffe som var fullspäckat med D-vitamin. Innan frukost hade jag noterat att vågen stod på 104,8 kilo. Det blev inga större glädjeyttringar men det blev lite lättare att åka buss till jobbet i en pubertetsstinkande buss. Dom ensamkommande flyktingbarnen sussade fortfarande sött.


På Instagram har jag satt upp lite viktmål och jag har också lovat att presentera en fet före- och efterbild på mig själv den 2:a juni när jag förhoppningsvis har nått mitt mål. Eat this:


  • Startvikt: 112 (2:a oktober -12) Dagen då jag började äta LCHF
  • Nuvarande vikt: 105
  • Målvikt: 94 (2:a juni)
  • Delmålvikt: 100 (2:a mars -13)

 

Det här äter inte mina afghanska vänner på jobbet. Däremot så vattnades det i munnen på mig när jag fläkte upp paketet och la det i stekpannan.


   

Mitt konsumbesök resulterade i den här delikata lunchen idag. Avocadon var som @brutalt utryckte det på Instagram: "perfekt".


 


Mina Instagramvänner trodde att jag var glad på bussen hem - men jag var fly förbannad. Som ni kan se på bilden var jag otroligt arg och upprörd.


      


Det som gjorde mig glad var egentligen @skansensannes work of art i köket. Auborginegratäng med kokoskyckling. Jag dog lite. @signe0303 fixade bordsplaceringen. Jag och @skansensanne firade att jag blivit frisk (fysiskt) med lite rödvin. Jag läste nämligen i LCHF-magasinet 4 att vin inte bryter ketosen. Tack för det!


Martin





Av Martin - 6 januari 2013 21:15


Jag börjar med att presentera mig själv genom den här gamla popdängan.

Som ni förstår så har jag haft ett problem genom mitt 34-åriga liv Jag har helt enkelt oftast varit lite för tjock. Ibland har jag trillat ner några kilo med metoder som självsvält och hårdbantning. Det vet ju en idiot att det är ett helvete att försöka gå ner i vikt genom att inte äta alls eller att äta skitmaten med det gröna nyckelhålet. Det där gröna nyckelhålet har varit en stan i skon för mig i min jakt på viktras. Jag har helt enkelt trott att genom att inte äta fett så kommer jag ju inte heller att bli fet.

För att slippa se ut som en gödgris längre så har jag börjat skippa den maten som de facto gör mig fet. Smart va? Jag tar bort potatis, ris, pasta och bröd från tallriken. Jag ersätter det med riktig mat och äter den tills jag blir mätt. Grymt, jag vet!

Det här tilltaget har resulterat i att jag mätt och belåten har gått ner från 112 till 105 kilo på tre och en halv månad. Skillnaden är att med kosten jag äter nu mår jag bra.

Min grundtanke med att jag ändrade mina kostvanor var att jag skulle utforska LCHF. Det är fortfarande min tanke. Om jag fortsätter att må bra och inte är död om ett halvår så kommer jag att fortsätta.

Om du har lust så kan du hänga med på min resa med lchf. Jag kommer att presentera lite mer eller mindre smarriga bilder på mig själv i förändring och på maten som jag planerar att stoppa i mig. Så, spänn fast bältet och håll i hatten så drar vi ut på minlchfresa.


Martin

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards